A Sajószentpétert és Berentét elkerülő 260-as sz. út 12+480,00 km szelvényében épülő Sajó-híd megtekintése.

Sajó-híd

Március 8-án Frigyik László okl. építőmérnök kezdeményezésére és segítségével, valamint a HMMK szervezésében került sor a Sajószentpétert és Berentét elkerülő 260-as sz. úton épülő, B2 jelű, Sajó folyó felett épülő híd megtekintésére. Kísérőnk és segítőnk Frigyik Árpád (HE-DO Építő Zrt.) volt. Az összesen 164 méter hosszúságú híd három nyílású, felszerkezete „Ι” szelvényű hossz- és kereszttartókból és helyszíni vasbeton pályalemezből álló öszvérszerkezet. A felszerkezetet tolásos technológiával juttatták a helyére. Ez a harmadik ilyen kivitelezéssel megvalósuló híd az országban. A teljes elkerülő út hossza közel 10,5 km. Az építkezés nagy része alatt kedvező volt az időjárás és így a pillérekre alig 10 nap alatt került helyére a híd. Természetesen hosszabb időt igényelt az, hogy az árvízmentes területen kialakított építési területen, 9 hónap alatt építették meg a csúsztató padokat, a híd pályaszerkezetét és felállították a továbbító hidraulika gépészetet. A helyszínen Dóka Roland (HE-DO Építő Zrt.) és Parragi Szabolcs (S-Útvonal Zrt.) tartottak rövid bemutatót a 260-as sz. elkerülő út és a Sajó-folyó feletti híd kivitelezési munkálatairól.
Az út tervezője a RODEN Mérnöki Iroda Kft. (tervező Sántha Zoltán), a szóban forgó műtárgy tervezője a Pont-Terv Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. (tervező Mátyássy Dániel).
Generál kivitelező: HE-DO Építő Zrt. és Soltút Kft. konzorcium (projektvezető Fényes Tamás). A Sajó-híd kivitelezője S-Útvonal Zrt (projektvezető Parragi Szabolcs)”. Építtető, az Építési és Közlekedési Minisztérium
Sajnos kevesen vettünk részt a rendkívül érdekes látogatáson.